واژه انگلیسی ترید (Trade) به معنای تجارت است که این روزها در معاملات ارز دیجیتال به کار رفته و به معنای خرید و فروش در حوزه ارز دیجیتال است. از نظر برخی، ترید در ارز دیجیتال یک کار درآمدزا است که می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی در نظر گرفته شود. از سوی دیگر برخی اعتقاد دارند که این کار، نه تنها عایدی به همراه ندارد، بلکه باعث اتلاف وقت و سرمایه می‌شود. بررسی واقعیت‌های ترید در ارز دیجیتال به ما کمک می‌کند تا در مورد درست یا غلط بودن این دو عقیده، نتایج درستی کسب کرده و بتوانیم دریابیم که درآمد ترید ارز دیجیتال در شرایط مختلف چقدر است؟

درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟ بررسی واقعیت ها

درآمد تریدرهای حرفه‌ای ارز دیجیتال چقدر است؟

تریدرهای حرفه‌ای ارز دیجیتال افرادی هستند که دانش خوبی از بازار تجارت به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشند. در واقع افراد از طریق درک روندهای بازار، تحلیل تکنیکی و تفاوت‌های ظریف ارزهای دیجیتال می‌توانند به تریدرهای حرفه‌ای تبدیل شوند. تریدرهای حرفه‌ای در فضای ارزهای دیجیتال باید همزمان چشم‌انداز درستی از بازارهای تثبیت شده و بی‌ثبات ارزهای دیجیتال داشته باشد و رویکردهای نوآورانه در این حوزه را به خوبی بررسی کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از میزان دارایی ثروتمندترین تریدرهای حرفه‌ای در جهان می‌توان درآمد آنها را به صورت زیر تخمین زد:

  • چانپنگ ژائو (Changpeng Zhao): بر اساس فهرست میلیاردرهای فوربس، ژائو موسس بایننس، در 8 مارس 2024 دارایی خالص شخصی 33 میلیارد دلاری داشته و دارایی او از 10.5 میلیارد دلار در همان زمان سال گذشته افزایش یافته و سه برابر شده است. نمودار رشد سرمایه ژائو در سال‌های گذشته در تصویر دیده می‌شود.
  • برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong): آرمسترانگ به عنوان یکی از موفق‌ترین تریدرهای ارز دیجیتال در جهان شناخته می‌شود. ثروت او عمدتاً از 19 درصد سهام او در کوین بیس به دست آمده است. در اوج خود در سال 2021، زمانی که بازار ارزهای دیجیتال در حال رونق بود، دارایی خالص او حدود 6.6 میلیارد دلار برآورد شد.
  • جیانکارلو دواسینی (Giancarlo Devasini): دواسینی مدیر مالی و بزرگ‌ترین سهام‌دار انفرادی تتر است که از دسته رمز ارزهای پایدار یا استیبل کوین‌ها (Stable Coin) به شمار می‌آید. دواسینی بیش از 100 میلیارد توکن تتر ساخته است و دارایی خالص او 9.2 میلیارد دلار است که در مقابل 4 میلیارد دلار در بهار، قابل تامل است. در نظر داشته باشید کسانی که رمز ارز پایدار تتر را در اختیار دارند می‌توانند با اطلاع ازنحوه تبدیل تتر به ترون در تراست ولت به صرافی‌های غیرمتمرکز روی بلاکچین دستیابی آسانی داشته باشند.

علاوه بر اشاره به سه نمونه از ثروتمندترین تریدرهای ارز دیجیتال در جهان، می‌توان در مورد درآمد تریدرهای حرفه‌ای مشاهده کرد که این افراد ماهیانه به صورت میانگین حدود ۸,۰۰۰ دلار درآمد خواهند داشت.

آیا با ترید ارز دیجیتال می‌توان به درآمد پایدار رسید؟

پاسخ این پرسش عوامل متعددی را در بر می‌گیرد. میزان سرمایه و فعالیت روزانه تریدرهای ارز دیجیتال در این حوزه یکی از عوامل مهمی است که امکان رسیدن این افراد به درآمد پایدار را تعیین می‎کند. در واقع ترید ارز دیجیتال مانند هر شغل دیگری، نیاز به دانش، ممارست و سرمایه اولیه دارد. اگر تریدر این سه عامل را در کنار هم داشته باشد، تحلیل درستی از بازار ارزهای دیجیتال داشته و سرمایه‌گذاری و معاملات خود را با شیوه صحیح انجام دهد، می‎تواند ترید ارز دیجیتال را به یک شغل ثابت تبدیل کرده و از آن به درآمد پایدار برسد.

میانگین درآمد تریدرهای روزانه ارزهای دیجیتال

بر اساس آماری که در آمریکا در خصوص تریدرهای ارز دیجیتال به دست آمده می‌توان مشاهده کرد که متوسط درآمد سالانه یک تریدر ارز دیجیتال در این کشور 96774 دلار در سال است. این رقم، تقریباً معادل 46.53 دلار در ساعت و با احتساب 8 ساعت کار روزانه بیش از 372 دلار در روز است. این رقم معادل 1861 دلار در هفته و 8064 دلار در ماه است.

درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟ بررسی واقعیت ها

عوامل موثر بر درآمد ترید در بازار ارز دیجیتال

عوامل زیادی در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توانند بر فعالیت و درآمد یک تریدر در این حوزه تاثیرگذار باشند. عوامل کلی موجود در بازار ارز دیجیتال که باعث افزایش و کاهش قیمت‌ رمز ارزها و متعاقبا تاثیر آنها بر درآمد تریدرها می‎شود عبارتند از:

  1. نوسانات قیمت رمز ارزها
  2. استراتژی‌های بازاریابی
  3. مدیریت در سرمایه‌گذاری
  4. روان‌شناختی فردی تریدر ارز دیجیتال
  5. داشتن مهارت‌های کلیدی و بنیادی در زمینه ترید ارز دیجیتال

این مهارت‌های کلیدی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis): یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال، اخبار و حوادث جهانی و رویدادهای بازار ارزهای دیجیتال است. اخبار و حوادث همان طور که بر بازار بورس جهانی تاثیر دارند، قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‎دهند. از سوی دیگر مطالعه درست در مورد شرکت‎های ارز دیجیتال اهمیت بسزایی دارد. یک تریدر برای داشتن چشم‌انداز درست از قیمت‌ها و پیش بینی آنها، باید از طریق تحلیل‌های بنیادی، به صورت همزمان با تحلیل اخبار جهانی و مطالعه عمیق روی شرکت‌های مختلف، محل و میزان سرمایه‌گذاری را تعیین کند.
  • داشتن مهارت در زمینه تحلیل تکنیکال (Technical Analysis): تحلیل تکنیکال نمودارها، الگوها و شاخص‌های فنی و تکنیکی، موجب می‌شود که تریدر قادر به پیش‌بینی قیمت‌ رمز ارزها شده و در سرمایه‌گذاری درست دقت نماید.
  • آزمون و خطا (Trial and Error): یکی از مواردی اصولی که در تمامی تجارت‌ها و از جمله ترید ارز دیجیتال وجود دارد، آزمون و خطا است. آزمون و خطا فرصت آموختن و بالا رفتن مهارت‌ها را به تریدرها داده و به صورت آموزش تجربی، گستره وسیعی از تجربیات را در اختیار آنها قرار می‌دهد. بدین ترتیب تریدرهای مبتدی برای رفتن به مراحل بالاتر آماده شده و امکان درآمدزایی بیشتر برای ایشان فراهم می‌شود.
  • مدیریت ریسک و معاملات (Risk Management and Management): مقوله مدیریت یکی از اصول اصلی در امر ترید ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. تریدرها برای رسیدن به درآمد مناسب از ارزهای دیجیتال باید بتوانند میزان ریسک در معاملات را بیاموزند. اصولا یک معامله‌گر موفق در هر تجارتی باید بداند که در کجا فعالیت را متوقف کند، کجا سرمایه خود را بیشتر کرده و چه تغییراتی در کار ترید خود ایجاد کند. تمامی این موارد باعث درآمدزایی درست در امر ترید ارز دیجیتال نیز می‌شود.
  • میزان سرمایه اولیه (Initial investment amount): از عوامل مهمی که در زمینه ترید ارزهای دیجیتال اهمیت شایانی دارد، میزان سرمایه اولیه تریدر است. تریدر از طریق سرمایه اولیه می‌تواند به خرید ارزهای دیجیتال بپردازد، در نتیجه فردی که در ابتدا وارد حوزه تجارت ارزهای دیجیتال می‌شود، باید سرمایه‌گذاری کند. البته تریدر می‌تواند به کمک اهرم معاملاتی یا لوریج (Leverage) به افزایش سرمایه اولیه خود بپردازد.

ترید ارز دیجیتال شغل اصلی یا درآمد جانبی؟

پس از مطالعه موارد بالا، به این پرسش می‌رسیم که آیا ترید ارز دیجیتال را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیریم یا این که از آن برای کسب درآمد جانبی استفاده کنیم؟ این موضوع بسیار نسبی است و بستگی به میزان فعالیت هر فرد در زمینه ترید ارزهای دیجیتال دارد. یک تریدر می‌تواند با ارتقای دانش خود در زمینه معاملات ارز دیجیتال و صرف زمان کافی در این حوزه، به درآمد دلاری مناسبی از آن دست پیدا کند. درآمدی که شاید در یک شغل اداری و کارمندی حتی نیمی از آن را به دست نیاورد.

درآمد ترید ارز دیجیتال چقدر است؟ بررسی واقعیت ها

اما چنان که ذکر شد این مقوله به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها مداومت و پیگیری است. هر اندازه که تریدر اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر به روز کند و از سوی دیگر به تحلیل‌های درست بپردازد، بیشتر احتمال موفقیت و کسب درآمد بالا در ترید ارزهای دیجیتال را دارد. تا جایی که از طریق ارزهای دیجیتال نه تنها به درآمد پایدار برسد، بلکه به ثروت قابل توجهی نیز دست بیابد.

چه مقدار سرمایه برای کسب درآمد از ترید ارز دیجیتال لازم است؟

با هر سرمایه‌ای می‌توان وارد ترید ارز دیجیتال شد. این سرمایه ممکن است زمان و ساعاتی از روز باشد که تریدر برای دریافت ایردراپ‌ها و رمز ارزهای رایگان صرف می‌کند تا بتواند در ادامه از طریق آنها به درآمد برسد. از سوی دیگر تریدر می‌تواند با خرید و ذخیره رمز ارزها و فروش آنها در زمان مناسب به درآمد برسد که مبلغ آن بر اساس توانایی مالی و دارایی هر فرد متفاوت است. اما باید در نظر داشت به منظور پرهیز از ضرر کردن، تریدرهای مبتدی، رقم کمی را در حوزه ترید ارز دیجیتال تزریق کنند تا به تدریج با بالا رفتن دانش و مهارت‌هایشان، سرمایه و درآمد خود را افزایش دهند.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس